Veelgestelde vragen

Koffiemachines

Mijn koffiemachine geeft een storing, waar kan ik terecht voor hulp?

Heeft je koffiemachine een storing? Wij lossen het zo snel mogelijk op! Hiervoor is het belangrijk om te weten wat het automaatnummer is van de koffiemachine. Vul het storingsformulier in of meld de storing telefonisch via 0418 657 800.

Waar vind ik de specificaties van mijn koffiemachine?

De specificaties van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'specificaties'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw koffiemachine er niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Waar vind ik de installatievoorschriften van mijn koffiemachine?

De installatievoorschriften van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'downloads'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw koffiemachine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een koffiemachine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de installatievoorschriften van deze koffiemachines te bekijken. Staan de voorschriften er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Waar vind ik de schoonmaakhandleiding van mijn koffiemachine?

De schoonmaakhandleidingen van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'downloads'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw koffiemachine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een koffiemachine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de schoonmaakhandleidingen van deze koffiemachines te bekijken. Staat de handleiding er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Wat is de gemiddelde levensduur van een koffiemachine?

Er is een aantal factoren wat de levensduur van een koffiemachine beïnvloedt. Gebruiksintensiteit, reiniging en onderhoud spelen hierbij een belangrijke rol. Selecta zorgt voor een 5-jarig service contract bij aanschaf van een machine. Bij een gemiddelde gebruiksintensiteit is een machine vaak na 5 tot 6 jaar aan vervanging toe.

Kan ik een koffiemachine huren?

Koffiemachines van Selecta huur je voor een minimale looptijd van 5 jaar. Interesse in het huren van een koffiemachine, neem dan contact met ons op.

Vending machines

Mijn vending machine geeft een storing, waar kan ik terecht voor hulp?

Heeft je vending machine een storing? Wij lossen het zo snel mogelijk op! Hiervoor is het belangrijk om te weten wat het automaatnummer is van de vending machine. Vul het storingsformulier in of meld de storing telefonisch via 0418 657 800.

Waar vind ik de specificaties van mijn vending machine?

De specificaties van vending machines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'specificaties'. Ga naar vending machines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Waar vind ik de installatievoorschriften van mijn vending machine?

De installatievoorschriften van vending machines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'downloads'. Ga naar vending machines om alle vending machines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een vending machine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de installatievoorschriften van deze vending machines te bekijken. Staan de voorschriften er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Waar vind ik de schoonmaakhandleiding van mijn vending machine?

De schoonmaakhandleidingen van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'downloads'. Ga naar vending machines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een vending machine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de schoonmaakhandleidingen van deze vending machines te bekijken. Staat de handleiding er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Wat is de gemiddelde levensduur van een koffiemachine?

Er is een aantal factoren wat de levensduur van een vending machine beïnvloedt. Gebruiksintensiteit, reiniging en onderhoud spelen hierbij een belangrijke rol. Selecta zorgt voor een 5-jarig service contract bij aanschaf van een machine. Bij een gemiddelde gebruiksintensiteit is een machine vaak na 5 tot 6 jaar aan vervanging toe.

Handleidingen

Waar vind ik de installatievoorschriften van mijn vending machine?

De installatievoorschriften van vending machines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'downloads'. Ga naar vending machines om alle vending machines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een vending machine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de installatievoorschriften van deze vending machines te bekijken. Staan de voorschriften er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Waar vind ik de schoonmaakhandleiding van mijn vending machine?

De schoonmaakhandleidingen van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'downloads'. Ga naar vending machines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Waarschijnlijk heb je dan een vending machine die niet meer in ons assortiment zit. Ga naar handleidingen om de schoonmaakhandleidingen van deze vending machines te bekijken. Staat de handleiding er nog niet tussen? Neem dan contact op met ons Customer Care Center.

Producten

Waar kan ik allergenen informatie vinden?

Neem conctact op met ons Customer Care Center voor alle producten waar je allergenen informatie over wilt ontvangen. 

Ben je al klant en heb je de inloggegevens van de webshop? Dan is het ook mogelijk om hier de allergenen informatie te bekijken. 

Waar kan ik producten bestellen voor mijn vending machine?

Je kan producten bestellen via onze webshop. Heb je nog geen account? Je kan een account aanmaken of een bestelling telefonisch maken via 0418 657 800

Kunnen jullie ook gezondere producten leveren?

Ja dat kan. Bij Selecta heb je de keuze uit een breed assortiment aan producten. Dit zijn alle bekende A-merken die op de markt te verkrijgen zijn, maar ook gezondere alternatieven.

Kan ik ook duurzame producten bestellen?

Ja dat kan. Selecta heeft een scala aan gecertificeerde producten. We hebben producten met de volgende certificeringen: Fairtrade, Rainforest Alliance en UTZ.

Webshop

Hoe kan ik een webshop account aanmaken?

Als je een klant bent kan je eenvoudig een account aanmaken via de webshop of telefonisch via 0418 657 800. Ben je nog geen klant? Neem dan eerst contact op met ons Customer Care Center

Kan ik als particulier bestellen via de webshop

Dit is helaas niet mogelijk. De webshop van Selecta is exclusief voor zakelijke klanten. Om die reden is registratie alleen mogelijk voor klanten ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Nadat je bent ingelogd, klik je rechtsboven op 'mijn account'. Vervolgens vul je onder 'Extra informatie' het nieuwe e-mailadres in en klikt op update.

Waar kan ik mijn bestelhistorie zien?

Nadat je bent ingelogd, klik je rechtsboven op 'mijn orders'

Integratie Pelican Rouge

Wat betekent de overname van Pelican Rouge door Selecta

Door de overname van Pelican Rouge door Selecta wordt een sterk Europees bedrijf gecreeerd. Door de integratie voegen we het beste van beide werelden samen. Dit betekent dat we diverse toonaangevende koffiemerken on één dak brengen, we sterk vertegenwoordigd zijn in de B2B, Out-of-Home en horeca en we eigenaar zijn van een eigen koffiebranderij.

Wat verandert er aan het assortiment?

Door de integratie krijgen we een groter assortiment zowel in hardware als in ingrediënten. Hierdoor zullen alle artikelen een nieuw artikelnummer krijgen. De nieuwe prijslijst met gewijzigde artikelnummers worden een week nadat je bent geïnformeerd bent door jouw Selecta accountmanager naar je toe gestuurd. 

Is het langer dan een week geleden dat je bent geïnformeerd, maar heb je nog steeds geen nieuwe prijslijst ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op en we sturen je deze alsnog toe. 

Komen er artikelen te vervallen?

Er zijn ook een aantal artikelen die worden gesanneerd. Uiteraard zorgen we er voor dat er een gelijkwaardig of beter product ter vervanging wordt aangeboden. Welke artikelen zijn gesanneerd, vind je terug in de nieuwe prijslijst. Deze ontvang je een week nadat je bent geïnformeerd door jouw Selecta accountmanager.

Is het langer dan een week geleden dat je bent geïnformeerd, maar heb je nog steeds geen nieuwe prijslijst ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op en we sturen je deze alsnog toe. 

Verandert mijn klantnummer?

De huidige Selecta klantnummers worden aangevuld met 33. Bijvoorbeeld:

Je Selecta klantnummer is 123456. Je nieuwe Selecta klantnummer wordt 33123456

Verandert de operationele dienstverlening?

Hier verandert niks aan. Sterker nog, onze operationele service wordt nog beter dan hij al was. Door een verdrievoudiging in monteurs en operators hebben wij een hogere dichtheid en hierdoor een snellere responstijd! 

Het enige dat verandert is ons verstigingsadres. Wil je een keer langskomen voor een kop koffie, dan ben je nu van harte welkom bij ons hoofdkantoor in Dordrecht.

Verandert mijn contract?

Nee. Je contract en SLA blijven ongewijzigd. Ook behoud je jouw eigen Selecta contactpersoon. 

Waar kan ik terecht voor vragen?

Ons Customer Service team staat voor alle vragen en storingen voor je klaar. Je kunt hen als volgt bereiken:

Telefoon: +31 (0)78 654 4522
E-mail: service@nl.selecta.com

Wat worden de factuurgegevens van Selecta?

Selecta krijgt nieuwe factuurgegevens. Hieronder vind je het overzicht:

  • BTW nummer: NL 00123 9338 B01
  • KVK nummer: 23052491
  • IBAN nummer: NL87 INGB 0657 9040 58
  • BIC: INGBNL2A

Let op: Voor december krijg je 2 facturen:

  1. tot en met 6 december
  2. vanaf 7 december
Hoe kan ik ingrediënten bestellen?

Dit kan gewoon via de vertrouwde kanalen. Je kunt een account aanmaken voor onze webshop, maar je kunt telefonisch bestellen via: +31 (0)78 654 4522

Verandert de Selecta webshop?

Door de integratie krijgen een gloednieuwe webshop. Onze nieuwe webshop is nog efficienter en gebruiksvriendelijker.

Let op! Nadat jouw gegevens zijn gemigreerd in ons nieuwe systeem kan je geen gebruik meer maken van www.shop.selectavending.nl. De nieuwe Selecta webshop is te bereiken via: www.webshop.selectavending.nl.

Heb je al een webshop account? Je ontvangt automatisch een e-mail met nieuwe inloggegevens.

Heb je nog geen webshop acount, maar wil je er wel één? Neem gerust contact op met +31 (0)78 654 4522 en we maken een account voor je aan.

Komen er veranderingen in levertijden?

Doordat ons magazijn naar Dordrecht wordt verplaatst, zullen er ook een aantal wijzigingen plaats vinden in levertijden. In onderstaande overzicht zie je welke levertijden voor elk gebied gelden. 

Gebied 1: Postcodes 1011-2191, 3601-3999, 6701-6745
Uiterlijk maandag bestelt, vaste leverdag op donderdag

Gebied 2: Postcodes 2201-2995+3151, 3311-3585, 4201-4288
Uiterlijk donderdag bestelt, vaste leverdag op dinsdag

Gebied 3: Postcodes 3011-3299, 4311-4944, 5101-5176
Uiterlijk dinsdag bestelt, vaste leverdag op vrijdag

Gebied 4: Postcodes 4001-4197,5011-6691, 6844-6891
Uiterlijk vrijdag bestelt, vaste leverdag op woensdag

Gebied 5: Postcodes 1309-1363, 3841-3899, 6901-9999
Uiterlijk woensdag bestelt, vaste leverdag op maandag