FAQ

Koffiemachines

Mijn koffiemachine geeft een storing, waar kan ik terecht voor hulp?

Heeft je koffiemachine een storing? Wij lossen het zo snel mogelijk op! Hiervoor is het belangrijk om te weten wat het automaatnummer is van de koffiemachine. Vul het storingsformulier in of meld de storing telefonisch via +31 78 654 4544.

Waar vind ik de specificaties van mijn koffiemachine?

De specificaties van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'specificaties'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw koffiemachine er niet tussen? Neem dan contact op met ons via +31 78 654 4544.

Waar vind ik de installatievoorschriften van mijn koffiemachine?

De installatievoorschriften van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'handleidingen'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staan de voorschriften er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waar vind ik de schoonmaakhandleiding van mijn koffiemachine?

De schoonmaakhandleidingen van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende koffiemachinepagina, onder 'handleidingen'. Ga naar koffiemachines om alle koffiemachines te bekijken. Staat de handleiding er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is de gemiddelde levensduur van een koffiemachine?

Er is een aantal factoren wat de levensduur van een koffiemachine beïnvloedt. Gebruiksintensiteit, reiniging en onderhoud spelen hierbij een belangrijke rol. Selecta zorgt voor een 5-jarig service contract bij aanschaf van een machine. Bij een gemiddelde gebruiksintensiteit is een machine vaak na 5 tot 6 jaar aan vervanging toe.

Kan ik een koffiemachine huren?

Koffiemachines van Selecta huur je voor een minimale looptijd van 5 jaar. Interesse in het huren van een koffiemachine, neem dan contact met ons op.

Vendingmachines

Mijn vending machine geeft een storing, waar kan ik terecht voor hulp?

Heeft je vending machine een storing? Wij lossen het zo snel mogelijk op! Hiervoor is het belangrijk om te weten wat het automaatnummer is van de vending machine. Vul het storingsformulier in of meld de storing telefonisch via +31 78 654 4544.

Waar vind ik de specificaties van mijn vending machine?

De specificaties van vending machines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'specificaties'. Ga naar vending machines om alle koffiemachines te bekijken. Staat jouw vending machine er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waar vind ik de installatievoorschriften van mijn vending machine?

De installatievoorschriften van vending machines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'handleidingen'. Ga naar vending machines om alle vending machines te bekijken. Staan de voorschriften er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waar vind ik de schoonmaakhandleiding van mijn vending machine?

De schoonmaakhandleidingen van koffiemachines zijn te vinden op de desbetreffende machinepagina, onder 'handleidingen'. Ga naar vending machines om alle koffiemachines te bekijken.Staat de handleiding er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is de gemiddelde levensduur van een vending machine?

Er is een aantal factoren wat de levensduur van een vending machine beïnvloedt. Gebruiksintensiteit, reiniging en onderhoud spelen hierbij een belangrijke rol. Selecta zorgt voor een 5-jarig service contract bij aanschaf van een machine. Bij een gemiddelde gebruiksintensiteit is een machine vaak na 5 tot 6 jaar aan vervanging toe.

Webshop

Hoe kan ik een webshop account aanmaken?

Als je een klant bent kan je eenvoudig een account aanmaken via de webshop of telefonisch via +31 78 654 4544. Ben je nog geen klant? Neem dan eerst contact met ons op.

Kan ik als particulier bestellen via de webshop?

Dit is helaas niet mogelijk. De webshop van Selecta is exclusief voor zakelijke klanten. Om die reden is registratie alleen mogelijk voor klanten ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Hoe maak ik een bestellijst aan?

Binnen de webshop maak je eenvoudig een bestellijst aan, zodat je makkelijk al jouw producten kunt terugvinden.

1. Log in en plaats de alle producten die je regelmatig bestelt in het winkelmandje

2. Klik op “opslaan als bestellijst” en geef de lijst een naam (bijvoorbeeld ‘Koffiebestelling’)

3. Je persoonlijke lijst is opgeslagen en terug te vinden onder “mijn account”, ook voor toekomstige bestellingen.

4. Selecteer je bestellijst door deze aan te vinken en plaats deze in je winkelmandje

5. Er bestaat altijd de mogelijkheid om hoeveelheden aan te passen of te verwijderen.

6. Klik op ‘verzenden’ en rond je bestelling af.

Hoe kan ik een eerdere bestelling herhalen?

Wil je een eerdere bestelling herhalen? Dan is deze eenvoudig terug te vinden in de webshop.

1. Log en en ga naar 'Mijn account > Mijn orders'

2. Zet het 'type' op 'geboekte factuurdetails', pas eventueel de zoekdatum aan en klik op 'Zoeken'

3. Zoek de bestelling op die je wilt herhalen en klik op "Bekijk details"

4. Klik op "Opnieuw bestellen" om de producten in het winkelmandje te plaatsen

5. Ga naar het winkelmandje, hier kan de hoeveelheden nog aanpassen of producten verwijderen of toevoegen

6. Klik op ‘verzenden’ en rond je bestelling af.

Hoe kan ik mijn facturen bekijken?

Kan je een factuur niet terugvinden in de administratie? Je kan deze ook terugvinden in je webshopaccount.

1. Log en en ga naar 'Mijn account > Mijn orders'

2. Zet het 'type' op 'geboekte factuurdetails', pas eventueel de zoekdatum aan en klik op 'Zoeken'

3. Zoek de bestelling op die je wilt herhalen en klik op "Bekijk details"

4. Klik op "afdrukvoorbeeld". De factuur opent in een nieuw tabblad.

Producten

Waar kan ik allergenen informatie vinden?

Neem conctact met ons op voor alle producten waar je allergenen informatie over wilt ontvangen. 

Ben je al klant en heb je de inloggegevens van de webshop? Dan is het ook mogelijk om hier de allergenen informatie te bekijken.

Waar kan ik producten bestellen voor mijn vending machine?

Je kan producten bestellen via onze webshop. Heb je nog geen account? Je kunt een account aanmaken of een bestelling telefonisch doen via +31 78 654 4544. Liever per mail? Stuur dan je bestelling naar producten@nl.selecta.com

Kunnen jullie ook gezondere producten leveren?

Ja dat kan. Bij Selecta heb je de keuze uit een breed assortiment aan producten. Dit zijn alle bekende A-merken die op de markt te verkrijgen zijn, maar ook gezondere alternatieven.

Kan ik ook duurzame producten bestellen?

Ja dat kan. Selecta heeft een breed assortiment aan gecertificeerde producten. We hebben producten met de volgende certificeringen: Fairtrade, Rainforest Alliance, biologisch en UTZ.

Bestellen en leveren

Hoe kan ik ingrediënten bestellen?

Je kunt bij Selecta de ingrediënten voor de koffie- en vending machine bestellen via onze webshop, per mail via producten@nl.selecta.com of telefonisch via 078-6544533.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die voor 11.30 uur geplaatst zijn worden met PostNL binnen 2 werkdagen bij geleverd. Ontvangen wij de bestelling na 11.30 uur, dan wordt de bestelling binnen 3 werkdagen geleverd. 

Leveren wij de producten met onze eigen vrachtwagen, dan hebben wij een vaste afleverdag bij jou in de regio.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd met de vrachtwagen?

Onze vrachtwagen levert op vaste dagen door heel Nederland. Zie onderstaand overzicht wanneer wij bij jou in de buurt zijn.

Gebied 1: Postcodes 1011-2191, 3601-3999, 6701-6745
Uiterlijk maandag bestelt, vaste leverdag op donderdag

Gebied 2: Postcodes 2201-2995+3151, 3311-3585, 4201-4288
Uiterlijk donderdag bestelt, vaste leverdag op dinsdag

Gebied 3: Postcodes 3011-3299, 4311-4944, 5101-5176
Uiterlijk dinsdag bestelt, vaste leverdag op vrijdag

Gebied 4: Postcodes 4001-4197,5011-6691, 6844-6891
Uiterlijk vrijdag bestelt, vaste leverdag op woensdag

Gebied 5: Postcodes 1309-1363, 3841-3899, 6901-9999
Uiterlijk woensdag bestelt, vaste leverdag op maandag

Integratie Pelican Rouge

Wat betekent de overname van Pelican Rouge door Selecta

Door de overname van Pelican Rouge door Selecta wordt een sterk Europees bedrijf gecreeerd. Door de integratie voegen we het beste van beide werelden samen. Dit betekent dat we diverse toonaangevende koffiemerken onder één dak brengen, we sterk vertegenwoordigd zijn in de B2B, Out-of-Home en horeca en we eigenaar zijn van een eigen koffiebranderij.

Wat verandert er aan het assortiment?

Door de integratie krijgen we een groter assortiment zowel in hardware als in ingrediënten. Hierdoor zullen alle artikelen een nieuw artikelnummer krijgen. De nieuwe prijslijst met gewijzigde artikelnummers worden een week nadat je bent geïnformeerd bent door jouw Selecta accountmanager naar je toe gestuurd. 

Is het langer dan een week geleden dat je bent geïnformeerd, maar heb je nog steeds geen nieuwe prijslijst ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op en we sturen je deze alsnog toe. 

Komen er artikelen te vervallen?

Er zijn ook een aantal artikelen die worden gesanneerd. Uiteraard zorgen we er voor dat er een gelijkwaardig of beter product ter vervanging wordt aangeboden. Welke artikelen zijn gesanneerd, vind je terug in de nieuwe prijslijst. Deze ontvang je een week nadat je bent geïnformeerd door jouw Selecta accountmanager.

Is het langer dan een week geleden dat je bent geïnformeerd, maar heb je nog steeds geen nieuwe prijslijst ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op en we sturen je deze alsnog toe. 

Verandert mijn klantnummer?

De huidige Selecta klantnummers worden aangevuld met 33. Bijvoorbeeld:

Je Selecta klantnummer is 123456. Je nieuwe Selecta klantnummer wordt 33123456

Verandert de operationele dienstverlening?

Hier verandert niks aan. Sterker nog, onze operationele service wordt nog beter dan hij al was. Door een verdrievoudiging in monteurs en operators hebben wij een hogere dichtheid en hierdoor een snellere responstijd! 

Het enige dat verandert is ons verstigingsadres. Wil je een keer langskomen voor een kop koffie, dan ben je nu van harte welkom bij ons hoofdkantoor in Dordrecht.

Verandert mijn contract?

Nee. Je contract en SLA blijven ongewijzigd. Ook behoud je jouw eigen Selecta contactpersoon. 

Waar kan ik terecht voor vragen?

Ons Customer Service team staat voor alle vragen en storingen voor je klaar. Je kunt hen als volgt bereiken:

Telefoon: +31 (0)78 654 4522
E-mail: service@nl.selecta.com

Wat worden de factuurgegevens van Selecta?

Selecta krijgt nieuwe factuurgegevens. Hieronder vind je het overzicht:

  • BTW nummer: NL 00123 9338 B01
  • KVK nummer: 23052491
  • IBAN nummer: NL87 INGB 0657 9040 58
  • BIC: INGBNL2A

Let op: Voor december krijg je 2 facturen:

  1. tot en met 6 december
  2. vanaf 7 december