Albert Heijn en Selecta Nederland bundelen krachten

Zaandam/Dordrecht, 10 december 2020 – Albert Heijn en Selecta Nederland gaan samenwerken. De FOODIES micromarkets van Selecta zullen het vernieuwende en vers on-the-go assortiment van Albert Heijn gaan aanbieden. Zo ontstaat een nieuw concept waarmee beide partijen inspelen op de behoefte van gevarieerd en gezond eten op de werkvloer. 

Met het sterke netwerk van Selecta, het innovatieve assortiment van Albert Heijn to go en de mogelijkheid met dit concept maatwerk te leveren voor elke locatie, zien de partners volop kansen voor groei. In 2021 openen Selecta en Albert Heijn op minimaal 100 kantoorlocaties in Nederland een onbemande Albert Heijn to go om in de jaren daarna gezamenlijk verder uit te breiden. Naast kantoren leent deze onbemande Albert Heijn to go zich goed voor bijvoorbeeld ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.

Veranderende behoefte in de markt
Onderzoek van Selecta laat zien dat de kantooromgeving sterk verandert. Het kantoor wordt dé plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken. Een zogenoemde ‘Grab & Go micromarket’ waar klanten op elk moment van de dag verse en gevarieerde producten kunnen vinden, sluit daarbij aan. Dit ziet Selecta duidelijk terug in het succes sinds de lancering van hun FOODIES concept vorig jaar. Testen met het onbemande Albert Heijn to go concept leverden goede resultaten op: het sluit naadloos aan op de behoefte van klanten aan lekker, vers en gevarieerd eten en drinken op elk moment van de dag.

Jan Marck Vrijlandt, MD Benelux bij Selecta: “Naast de veranderende functie zien we dat werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn op kantoor. Deze trend stelt andere eisen aan het aanbod van food and beverage op de werkvloer. Dit betekent dat werknemers 24/7 toegang moeten hebben tot gevarieerd en gezond eten en drinken. Ons bestaande FOODIE’S micromarket concept helpt bij de transformatie van kantoor naar ontmoetingsplek. Dankzij de samenwerking met Albert Heijn kunnen we in 2021 nog meer organisaties in Nederland ondersteunen met een uitgebreid assortiment gezond en vers eten en drinken.”

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Wij willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Om de hoek, onderweg en online. Met lekker en gevarieerd eten, altijd waar voor je geld en veel gemak. Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog volop mogelijkheden om ons netwerk verder uit te breiden. Samen met Selecta spelen we in op actuele ontwikkelingen in de werkomgeving. Met dit vernieuwde Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.”

Maatoplossing voor elk moment van de dag
Door de expertise van Selecta op het gebied van food and beverage op de werkvloer te combineren met de kennis van Albert Heijn op het gebied van lekker en gevarieerd eten en gemak, ontstaat een sterk nieuw concept. Dit wordt op maat gemaakt, rekening houdend met de mogelijkheden en de wensen van organisaties die steeds meer op zoek zijn naar flexibiliteit in het aanbieden van eten en drinken voor hun medewerkers. Met de nieuwe, onbemande Albert Heijn to go modules kunnen zij hun medewerkers de hele dag het uitgebreide Albert Heijn to go assortiment bieden met zelfbediening en digitaal gemak zoals zelfscan bij het afrekenen.